“ Onze “ media partner scoort hoog in Nederland!!

Marco Gouka    23 januari 2015

Op dinsdag 20 januari 2015 heeft de NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) in samenwerking met onderzoeksbureau GfK het onafhankelijk gemeten bereikonderzoek voor huis-aan-huismedia in Nederland gepresenteerd. A&C Media hecht zeer veel waarde aan de NOM HAH-bladen Monitor richting haar adverteerders en was één van de initiatiefnemers van het onderzoek.
Het onderzoek richtte zich op alle personen van 13 jaar en ouder binnen het verspreidingsgebied van A&C Media, die een gemiddeld nummer van het betreffende huis-aan-huisblad hebben bekeken of ingezien. Op een populatie van 1.610.400 personen realiseert A&C Media een effectief weekbereik van 64,8%, oftewel 1.043.800 personen. Landelijk gezien zijn er ruim 13.000.000 personen van 13 jaar en ouder waarvan 62%, oftewel 8.100.000 mensen wekelijks een HAH-blad leest.
Uit bovenstaande blijkt dat de huis-aan-huisbladen van A&C Media boven het landelijk gemiddelde scoren. CEO Mark Vermeulen reageert dan ook verheugd. “Uiteraard zijn we ontzettend blij met de gepresenteerde cijfers. Die bevestigen nog maar eens hetgeen wij al vele jaren nastreven: onze lezers zo optimaal en uitgebreid mogelijk voorzien van lokaal, regionaal nieuws en interessante, doelgroepgerichte informatie. Er zijn zelfs lokale titels binnen ons portfolio met een effectief weekbereik van ver boven de 85%. Een ongekend mooie score. Wij zullen er dan ook alles aan doen om de ingeslagen koers te blijven volgen.”
Meer dan de helft van de inwoners van Zuidoost Nederland, het verzorgingsgebied van A&C Media, is geïnteresseerd in lokaal nieuws. Uit de NOM HAH-bladen Monitor blijkt verder dat lezers bovengemiddeld aandacht hebben voor de reclame-uitingen in de lokale weekbladen. “Dat is natuurlijk positieve en zeer relevante informatie voor onze adverteerders. Temeer omdat uit het onderzoek eveneens naar voren komt dat een meerderheid van de lezers actie onderneemt naar aanleiding van advertenties in onze huis-aan-huisbladen.”